Velkommen til generalforsamling 2021

Generalforsamlingen i Dansk Psykolog Forening er startskuddet til en ny periode med foreningens visioner, ambitioner og medlemsdemokrati i fokus. Tiden er til at skabe forandringer i fundamentet for at stå skarpt, klart og aktuelt i fremtiden. Forandringer kræver mod og beslutningskraft og mange medlemmers input.

I foreningen vil vi indfri ambitionerne om at skabe de bedst mulige vilkår for psykologstanden; sikre en høj kvalitet i arbejdet for at sikre psykisk velfærd og trivsel og vise værdien af psykologernes faglige profil. Som optakt til generalforsamlingen diskuterer vi derfor, hvordan vi kan indfri målsætningerne i de kommende år.

Sæt kryds i kalenderen 11.-12. september

På generalforsamlingen beslutter vi arbejdsprogrammet for de næste 3 år. Jo flere medlemmer, der deltager, des større mulighed er der for at få en bred og nuanceret debat. Når du deltager, er du med til at give bestyrelsen et stærkt mandat, når fællesskabets interesser skal varetages.

Stil forslag til arbejdsprogrammet

Hvad mener du, DP især skal fokusere på? Du kan stille forslag til arbejdsprogrammet frem til 17. maj, som bestyrelsen drøfter i juni. Hvis dit forslag blot skal fremgå af materialet til generalforsamlingen, er fristen 16. juli.

Læs mere og download skabelon

Deltag i debatten om fremtidens forening

Frem til september diskuterer vi, hvordan vi skal arbejde de næste tre år. Vi taler om tonen i fællesskabet, om mangfoldigheden i standen. Om etik. Om efteruddannelse og kompetenceudvikling. Om et fagligt engagement på dine præmisser og om fundamentet for en endnu stærkere samfundsstemme. Du kan være med til at nuancere debatten og give din holdning til kende. Meld dig ind i facebook-gruppen, hvor vi kan prøve idéer af og debattere dem.

Anmod om at deltage i debatgruppen på facebook

Stil op til bestyrelsen, Komité for etik eller som kritisk revisor

Alle typer af poster er afgørende for foreningens arbejde, og du har mulighed for at være med i det vigtige arbejde. Alle er velkomne, og jo flere forskellige kandidater, der stiller op, des mere mangfoldigt bliver valget. Du kan stille op frem til 30. juli. Det konstituerende møde i bestyrelsen forventes at finde sted 8. og 9. oktober 2021.

Se hvordan du stiller op

Hvorfor skal du stille op? Det svarer DP’s formand Eva Secher Mathiassen på her

Værd at vide om generalforsamling 2021

• Hvor: Øksnehallen Halmtorvet 11, 1700 København
  • Hvornår: Lørdag den 11. september 2021 klokken 10:30 – 18.00 (herefter festmiddag)
    Søndag den 12. marts 2021, klokken 09.30-16:00.
  • Indtjekning: Kom i god tid til Generalforsamlingen, så alle kan nå at komme på plads. Der er forplejning ved indtjekning i form af en let morgenmad. Indtjekning: Lørdag kl. 08.30 og søndag kl. 08.00
  • Transport:
    Offentlig transport
    Bestyrelsen har besluttet, at der også ved GF21, ydes refusion af dine udgifter til offentlig transport til og fra GF i form af billigste offentlige transportmiddel. Hovedbanegården (København H) er i gåafstand til Øksnehallen, og det er muligt at komme frem med både bus, tog og metro.
    Privat transport
    Bemærk, at foreningen ikke refunderer udgifterne for kørsel i egen bil eller for parkering. Bemærk at parkering i København kan være en bekostelig affære. Foreningen anbefaler offentlig transport.
  • Overnatning: Foreningen yder refusion til overnatning på hotel lørdag til søndag på op til 1225 kr. Der er overnatningsaftaler med hoteller, som er i gåafstand fra Øksnehallen:
  • Wakeup Copenhagen
    Bernstorffsgade 37,
    Tlf.: 33 17 71 10
  • CPH Hotel – DGI Byen
    (Benyt koden: GF2021 for 15 % rabat)
    Tietgensgade 65
    1704 København
    Tlf.: 44 80 00 00
  • Hvis du er i bil, er det muligt at parkere på hotellerne. Du kan se hotellernes parkeringstakst på deres hjemmesider.
  • For studerende
  • Steelhouse (Vandrehjem)
    Herholdtsgade 6
    Tlf.: 33 29 80 70
  • Tilmelding
    Studerende har mulighed for at deltage både med og uden overnatning.
  • Spørgsmål: Hvis du har spørgsmål til generalforsamling 2021, er du velkommen til at kontakte os på GF21@dp.dk eller tlf.: 35 25 97 51