Det digitale specialistoverblik er en forudsætning for at behandle din ansøgning. Alle informationer og dokumenter, der er indsendt via dit digitale specialistoverblik i den gamle løsning bliver automatisk overført til den nye løsning, når den er klar. Så snart vi åbner har du igen mulighed for at opdatere overblikket.
Hvis du er er ansøger og netop har gennemført de sidste dele af din uddannelse, kan du sende de sidste beviser ind via specialistuddannelser@dp.dk. Skriv i emnefeltet: Ansøger sidst i uddannelsen. Så hjælper vi med at færdiggøre din sag.
Hvis du har lagt nye informationer i det gamle system, vil de automatisk blive overført til det nye. Hvis aktiviteten endnu ikke er godkendt, bliver de lagt til vurdering og godkendelse. Vurdering og godkendelsesprocessen er også lukket midlertidigt, og vil blive igangsat igen, når det nye system åbner. Der kan derfor være lidt ventetid, se nedenfor, hvad du kan forvente i overgangperioden.
Vi arbejder på fuld tryk på at åbne specialistoverblikket og mulighed for at du selv kan registrere din uddannelse, så snart det er klar, vil du kunne læse mere om hvordan i nyhedsbrev og på her dp.dk – Vi glæder os til at byde dig velkommen i det nye system.
Sørg for at gemme og opbevare dokumentation og informationer om uddannelsen hos dig selv, og opdater via selvbetjeningen, når den åbnes igen. Vi giver besked via DP’s nyhedsbrev og på dp.dk, når løsningen er åben igen.
Hvis du er er ansøger og netop har gennemført de sidste dele af din uddannelse, kan du sende de sidste beviser ind via specialistuddannelser@dp.dk. Skriv i emnefeltet: Ansøger sidst i uddannelsen. Så hjælper vi med at færdiggøre din sag.
Så snart systemet åbner igen, kan vi fortsætte med vurdering og godkendelse af ansøgninger. Vi har datoregistrering af det indsendte, og det vil blive prioriteret i den rækkefølge, vi har modtaget ansøgningen.
Når det nye system åbner, vil du kunne finde vejledning, til hvordan du kommer i gang med at anvende det digitale specialistoverblik, og få uddannelser godkendt. Det er ikke længere muligt at få færdigbehandlet ansøgninger med brug af dokumenter, der ligger uden for det digitale overblik.
Hvis du ikke nåede at uploade dine dokumenter inden 2. december 2022, skal du blot afvente og i stedet uploade din dokumentation i den nye løsning. Vi giver besked via DP’s nyhedsbrev og på dp.dk, så snart løsningen er åben.
Telefonrådgivningen vil være lukket. I overgangsperioden prioriteres sekretariatets ressourcer til at kvalitetssikre og teste det nye system. Vi modtager mails, men du skal forvente længere svartid, og generelt vil der ikke være mulighed for at få afklaring mht. ens ansøgning mv. før systemet igen er åbent.
Du kan finde målrettet information til både dig som ansøger og/eller kursusudbyder, på siden om Specialistuddannelserne
Ved specifikke spørgsmål, henvises til Retningslinjer for specialistuddannelser
Implementeringen af de nye it-systemer kræver alle sekretariatets ressourcer. Vi arbejder så hurtigt vi kan og takker for din tålmodighed.