Vi skifter systemer

Sidst opdateret 22.11.2022

Vi skifter medlemssystem, kursussystem og sagsbehandlingssystem. Vi håber, du har tålmodighed med os, mens vi vænner os til noget nyt.

Forventet tidsplan

Vi udskifter alle IT-systemer hen over en 14 dages periode, her er, hvad det betyder for kontakten til DP for dig som medlem:

  • 29.november 2022 påbegyndes omlægningen af systemerne. DP har åbent både ved telefoner og mail, men der kan være lidt længere svartider.
  • 2. december 2022 DP’s medlemssystem og MitDP lukker. Derfor kan hverken sekretariatet eller medlemmer opdatere medlemsoplysninger. Vi prioriterer akuthenvendelser i perioden.
  • 6. december 2022 DP’s medlemssystem åbnes for sekretariatet. DP har åbent både ved telefoner og mail, men der kan være lidt længere svartider.
  • 8. december 2022 Vi forventer, at MitDP åbner for medlemmers selvbetjening. Alle medlemmer modtager en mail, når systemet genåbnes med guide til det nye system.
  • Fra 2. december 2022- 1.februar 2023 er specialistmodulets digitale selvbetjeningsløsning midlertidigt lukket og sagsbehandling for specialistuddannelserne vil være begrænset. Få svar på dine spørgsmål om specialistuddannelserne

Derfor kan vi ikke gøre, som vi plejer

Tiden er løbet fra vores gamle it-systemer, og flere af funktionerne fungerer ikke længere og kan ikke opdateres. Det kan vi ikke leve med. Vi har brug for systemer, der understøtter jeres og vores behov for at servicere jer bedst muligt. Og hurtigst muligt.

Derfor skifter vi systemer for at sikre fremtidens behov for medlemskommunikation og sikker opbevaring af data om dig som medlem.

Det betyder, at vi bliver nødt til at sige farvel til noget, vi har været vant til og goddag til nye muligheder med tiden.

Vi har brug for din hjælp

Nogle vil opleve det som generende, at vi skifter it-systemer. Dels fordi vi skal vænne os til noget nyt, og dels fordi det kræver tid at lære nye systemer at kende. Også i sekretariatet. Svar, telefoner og sagsbehandling vil måske nok tage lidt længere tid i en periode, mens vi lærer, hvilke knapper vi skal trykke på.

Vi har derfor brug for hjælp fra dig i hele overgangsperioden, der varer fra 1. december og ind i starten af 2023:

  • Vær opmærksom på de mails, du modtager med orientering om, hvordan du skal forholde dig
  • Tjek, at dine oplysninger er rigtige
  • Hav tålmodighed med os og planlæg efter de datoer, vi oplyser dig om, hvor du igen har mulighed for at benytte vores selvbetjening.
Se hvad det betyder for dig!

Har du brug for hjælp?

Du modtager løbende mails fra os, der fortæller om udviklingen, og hvad du bør forholde dig til.

Kontakt os på dp@dp.dk, hvis du har spørgsmål.