Viser artikel 1-10 af 5 resultat(er)

DET VI IKKE TALER OM

Naturen, tal, bogstaver og god adfærd. Både i børnehaven og indskolingen lærer danske børn om grundlæggende ting, de skal bruge videre i skolegangen og livet. Men de lærer ikke ret meget om følelser. Hænger det sammen med, hvordan vi voksne og professionelle forholder os til børns følelser?

De vrede unge

Hvad gør de vrede ved os, og hvad gør vi med dem? Det har et udviklingsprojekt i Rødovre Kommune en holdning til. I Diamantforløbet lærer unge at håndtere vreden hensigtsmæssigt

En forkert ’mig’ –

Ukritisk brug af Ritalin og en skæv sygdomsforståelse kan skygge for udviklingsmulighederne hos det barn, der får diagnosen ADHD . Sådan som det ses i eksemplet med A.

En gaffel i natten

Flere og flere byer afholder kulturnætter. På det store københavnske kulturnatsarrangement om en uge kan man støde på Gaffel 1998, der lægger op til debat om psykologi.

Se, jeg er på!

Anmeldelse af Helene Jansen & Stefan Lock Jensen: ”Se, jeg er på – om iscenesættelse, identitet og realityshows”. Samfundslitteratur, 2003. To psykologers bud på, hvordan de omsiggribende realityshows kan ses som et spejlbillede af det samfund, vi lever i.

Blad: Psykolog Nyt 13-2004
Forfattere: Maria Dressler
Kategorier: Øvrige

SØG I ARTIKELARKIVET

Søg i alle magasinets artikler, ledere, anmeldelser og debatindlæg fra 1997 og frem. Teksterne hentes som pdf-filer.

NB. Der er copyright på tekster og billeder. Stoffet må derfor ikke kopieres til fx undervisning eller benyttes på egen hjemmeside, medmindre der er givet skriftlig tilladelse.

Start med at skrive, og tryk Enter for at søge