Rådgivning til arbejdsgivere

 I

Den 3. november 2014 åbnede Dansk Psykolog Forening op for rådgivning til arbejdsgivere. Det er en service til medlemmer, som er privatpraktiserende psykologer med en eller flere ansatte.

Privatpraktiserende psykologer med en eller flere ansatte medarbejdere, kan fremover få rådgivning i spørgsmål om deres ansattes arbejdsforhold, eller hjælp ved en evt. tvist med en ansat.

Arbejdsgiverrådgivningens indhold

Privatpraktiserende psykologer kan i arbejdsgiverrådgivningen modtage rådgivning om:

  • Personalejuridiske problemstillinger ift. ansættelse og opsigelse, inkl. ansættelseskontrakter
  • Problemstillinger ift. praksiskandidater inden for praksisoverenskomsten
  • Forhold vedrørende ansættelse, eksempelvis barsel, ferie, sygdom
  • Håndtering af ansættelsesretslige tvister

Rådgivningen vaterages af Tandlægeforeningen, som vi har indgået en samarbejdsaftale med. Således varetages rådgivningen af konsulenter med en professionel og solid erfaring inden for klinikejer-forhold. Samarbejdet med Tandlægeforeningen sikrer også vores medlemmer en klar adskillelse mellem rådgivningen af henholdsvis arbejdsgivere og privatansatte psykologer.

Se mere på siderne under Arbejdsgiverrådgivning.

KONTAKT

Arbejdsgiverrådgivningen har åbent for henvendelser:

Mandag til torsdag kl. 9-16

Fredag kl. 9-15.30

Du kan kontakte arbejdsgiverrådgivningen på telefon: 33 48 77 08

Eller på mail: dparbejdsgiverraadgivning@tdl.dk

Du skal oplyse dit medlemsnummer ved henvendelse til arbejdsgiverrådgivningen. Du finder det bag på Psykolog Nyt og i Mit DP.

Hvis du ikke kan finde dit medlemsnummer, så kontakt foreningen på telefon 35 26 99 55.

Start med at skrive, og tryk Enter for at søge