Det er dine kolleger i klubben, der giver TR mandat til at forhandle med ledelsen. Klubben det sted, du kan få en fornemmelse af, hvad der rører sig, og det her du henter opbakning og rygdækning som tillidsrepræsentant.
Klubben er det forum, hvor du og dine kolleger fx kan diskutere:
Søg tilskud til ordinære klubmidler her
Søg tilskud til ekstraordinære klubmidler her
TR sidder som udgangspunkt i klubbens bestyrelse og klubben kan blive en naturlig sparringspartner for TR-arbejdet i SU/MED og samtaler med ledelsen. Det vil ofte være i klub-regi, at samtaler om løn og arbejdsforhold begynder.
Find inspiration til næste klubmøde og brug materialerne her til præsentation og som diskussionsoplæg til kommende klubmøder.
Download præsentationer
Hent skabelon til klubvedtægter, hvor I bl.a. finder dagsorden til generalforsamling og beskrivelse af rammerne for bestyrelsens arbejde.
Bestyrelsen består i reglen af 3-5 medlemmer, og de vælges på generalforsamlingen hvert andet år. TR og suppleanten er automatisk medlemmer af klubbens bestyrelse.
Bestyrelsens opgaver er:
Opgaverne og rollefordelingen kan med fordel beskrives og fordeles mellem klubbens formand, sekretær, kasserer i forbindelse med den stiftende generalforsamling.
Som TR er du DP’s lokale repræsentant og dine kollegers talerør. Find hjælp og støtte til at løse din opgave her:
Husk at opdatere dine oplysninger
For at kunne rådgive så godt som muligt skal vi have opdaterede oplysninger om din arbejdsplads. Derfor er det vigtigt, at du informerer sekretariatet om indgåede lønaftaler, ændringer i valggrundlag, organisationsændringer og andet relevant.